INTERPRETACJA INDYWIDUALNA Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.
U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki z ograniczoną odpowiedzialnością przedstawione we wniosku sygnowanym datą 1 marca 2012 r. (data wpływu 10 kwietnia 2012 r.) uzupełnionym pismem z dnia 19 czerwca 2012 r. (data wpływu 25 czerwca 2012 r.) oraz pismem z dnia 6 lipca 2012 r. (data wpływu 9 lipca 2012 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania i dokumentowania nabycia złomu – jest prawidłowe.
UZASADNIENIE W dniu 10 kwietnia 2012 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania i dokumentowania nabycia złomu. Wniosek został uzupełniony pismem z dnia 19 czerwca 2012 r. (data wpływu 25 czerwca 2012 r.) oraz pismem z dnia 6 lipca 2012 r. (data wpływu 9 lipca 2012 r.) o doprecyzowanie opisu stanu faktycznego oraz własnego stanowiska w sprawie. W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny. Wnioskodawca jest czynnym podatnikiem VAT, osobą prawną (spółka z o.o.). Posiada zezwolenie na zbieranie i transport odpadów.
Działalność Zainteresowanego polega na zbiórce od ludności cywilnej i różnych zakładów tzw. „elektrośmieci”, tj. zużytych pralek, lodówek, telewizorów, komputerów, drukarek itp. Następnie urządzenia te są rozbierane na czynniki pierwsze, selekcjonowane na poszczególne frakcje złomu i odsprzedawane dalej czynnym podatnikom VAT. Na fakturze Wnioskodawca wykazuje kilogramy i cenę, bez podatku. Zainteresowany pisze adnotację, iż podatek VAT rozlicza nabywca. Wnioskodawca kupuje również złom od czynnych podatników VAT i odsprzedaje go dalej, uzupełniając jedynie w niektórych przypadkach o pozyskany asortymentowo złom z rozbiórki własnej zużytego sprzętu.
Jednakże od 1 kwietnia 2001 r. zmianie uległ system naliczania i odliczania podatku od towarów i usług w obrocie m.in. surowcami wtórnymi – złomem. Zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 7 ww. Ustawy o podatku od towarów i usług, podatnikami są również osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne nabywające złom, jeżeli dokonującym jego dostawy jest podatnik, o którym mowa w art. 15, niekorzystający ze zwolnienia, o którym mowa w art. 113 ust. l i 9, a dostawca nie jest objęty zwolnieniem, o którym mowa w art. 43 ust. 1 pkt 2 cyt. ustawy.
Przepis art. 17 ust. 1 pkt 7 ustawy stosuje się, jeżeli nabywcą złomu jest podatnik, o którym mowa w art. 15. W uzupełnieniu z dnia 19 czerwca 2012 r. Wnioskodawca wskazał, iż: nie korzysta ze zwolnienia, o którym mowa w art. 113 ust. 1 i 9 ustawy o VAT, tzn. wartość sprzedaży opodatkowanej w 2010 r. przekroczyła kwotę 150.000 zł oraz nie rozpoczynał działalności w trakcie roku podatkowego, dostawa jest objęta zwolnieniem, o którym mowa w art. 43 ust. 1 pkt 2 ustawy o VAT.
Towary, tj. lodówki, pralki, telewizory, komputery i inny sprzęt AUD spełniają definicję zawartą w art. 43 ust. 2 ustawy o VAT i w stosunku do tych towarów nie przysługiwało dokonującemu ich dostawy prawo do obniżenia podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, przedmiotem obrotu Wnioskodawcy są towary używane lub pozyskane z rozbiórek „elektrośmieci” czyli: zakup złomu np. gąski aluminium i jej odsprzedaż, symbole PKWiU z 2008 r. ex 24.10.14.0, zakup i odsprzedaż pozostałych metali nieżelaznych i wyroby z nich zawierające metale i związki metali - wyłącznie odpady i złom metali, symbole PKWiU z 2008 r. ex 24.45.30.0, zbiórka niekompletnych monitorów, kineskopów od telewizorów, symbole PKWiU z 2008 r. 38.11.51.0, pozostałości po kablach i wiązkach od telewizorów, pralek, lodówek, symbole PKWiU z 2008 r. 38.11.54.0, obudowy od RTV i AGD, klawiatury, symbole PKWiU z 2008 r. 38.11.55.0, elementy zużytych sprzętów AGD, symbole PKWiU z 2008 r. 38.11.58.0, skup zużytych akumulatorów i ich odsprzedaż, symbole PKWiU z 2008 r. 38.12.27, skup złomu i jego odsprzedaż, symbole PKWiU z 2008 r. ex.
38.32.29.0. W uzupełnieniu wniosku z dnia 6 lipca 2012 r. Zainteresowany oświadczył, iż: nabycie złomu następuje od czynnych podatników VAT, którzy dokumentują te transakcje fakturami VAT, sprzedawcy złomu korzystają ze zwolnienia od podatku VAT, ponieważ stosują procedurę odwrotnego obciążenia, Wnioskodawca nabywa „elektrośmieci” mieszczące się w załączniku nr 11 do ustawy o VAT.
Przedmiotem nabycia są: złom np. gąski aluminium (symbol PKWiU z 2008 r. ex 24.10.14.00) - poz. 1 załącznika nr 11 do ustawy o VAT, pozostałe metale nieżelazne i wyroby z nich zawierające metale i związki metali – wyłącznie odpady i złom metali (symbol PKWiU z 2008 r. ex 24.45.30.0) - poz. 2 załącznika nr 11 do ustawy o VAT, niekompletne monitory, kineskopy od telewizorów (symbol PKWiU z 2008 r. 38.11.51.0) - poz. 3 załącznika nr 11 do ustawy o VAT, pozostałości po kablach i wiązkach od telewizorów, pralek, lodówek (symbol PKWiU z 2008 r. 38.11.54.0) - poz. 4 załącznika nr 11 do ustawy o VAT, obudowy od RTV i AGD, klawiatury (symbol PKWiU z 2008 r. 38.11.55.0) - poz. 5 załącznika nr 11 do ustawy o VAT, elementy zużytych sprzętów AGD (symbol PKWiU z 2008 r. 38.11.58.0) - poz. 6 załącznika nr 11 do ustawy o VAT, zużyte akumulatory (symbol PKWiU z 2008 r. 38.12.27) - poz. 7 załącznika nr 11 do ustawy o VAT, złom (symbol PKWiU z 2008 r. ex.
38.32.29.0) - poz. 8 załącznika nr 11 do ustawy o VAT. Ponadto, w wyniku ponownej analizy stwierdzono, że informacja zawarta w pkt 2 uzupełnienia z dnia 19 czerwca 2012 r. jest nieaktualna. Dostawcy nie korzystają ze zwolnienia na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 2 ustawy o VAT. W związku z powyższym zadano następujące pytanie.
Czy Wnioskodawca postępuje słusznie w przypadku, gdy nabywa złom od czynnego podatnika VAT i odsprzedając go dalej czynnemu podatnikowi VAT, wystawiając fakturę, w której oprócz danych stron transakcji, wymienienia nazwy towaru np. złom stalowy, jego wagę i cenę oraz podając wartość transakcji z pominięciem stawki podatku i umieszcza adnotację, iż nabywca rozlicza podatek VAT - nie powinien wystawiać faktury wewnętrznej do każdego zakupu złomu (faktury od sprzedawcy) i naliczyć 23% VAT?
Zdaniem Wnioskodawcy, sformułowanym ostatecznie w uzupełnieniu z dnia 19 czerwca 2012 r., od zakupionego złomu od czynnych podatników VAT i jego dalszej odsprzedaży powinien on wystawiać faktury wewnętrzne VAT ze stawką 23%. W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe. Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t. j. Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054), zwanej dalej ustawą, opodatkowaniu ww. podatkiem, podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.
Art. 7 ust. 1 ustawy, stanowi, iż przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (...). Na podstawie art. 2 pkt 6 ustawy, przez towary rozumie się rzeczy oraz ich części, a także wszelkie postacie energii. Zgodnie z brzmieniem art. 5a ustawy, towary lub usługi będące przedmiotem czynności, o których mowa w art. 5, wymienione w klasyfikacjach wydanych na podstawie przepisów o statystyce publicznej, są identyfikowane za pomocą tych klasyfikacji, jeżeli dla tych towarów lub usług przepisy ustawy lub przepisy wykonawcze wydane na jej podstawie powołują symbole statystyczne.
W myśl art. 15 ust. 1 ustawy, podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności. Działalność gospodarcza - na mocy art. 15 ust. 2 ustawy - obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody, również wówczas, gdy czynność została wykonana jednorazowo w okolicznościach wskazujących na zamiar wykonywania czynności w sposób częstotliwy.
Działalność gospodarcza obejmuje również czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.
W myśl art. 17 ust. 1 pkt 7 ustawy, podatnikami są również osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne nabywające towary wymienione w załączniku nr 11 do ustawy, jeżeli dokonującym ich dostawy jest podatnik, o którym mowa w art. 15, niekorzystający ze zwolnienia, o którym mowa w art. 113 ust. 1 i 9, a dostawa nie jest objęta zwolnieniem, o którym mowa w art. 43 ust. 1 pkt 2. Załącznik nr 11 określający wykaz towarów, o których mowa w art. 17 ust. 1 pkt 7 ustawy o VAT, obejmuje: ex 24.10.14.0 – granulki i proszek z surówki, surówki zwierciadlistej lub stali – wyłącznie wlewki lub gęsi zwykle ze stali wysokostopowej, otrzymywane przez przetopienie i odlanie drobniutkich odpadów lub złomu, ex 24.45.30.0 – pozostałe metale nieżelazne i wyroby z nich; cermetale; popiół i pozostałości zawierające metale i związki metali – wyłącznie odpady i złom metali nieszlachetnych, 38.11.51.0 – odpady szklane, 38.11.54.0 – pozostałe odpady gumowe, 38.11.55.0 – odpady z tworzyw sztucznych, 38.11.58.0 – odpady inne niż niebezpieczne zawierające metal, 38.12.27 – odpady i braki ogniw i akumulatorów elektrycznych; zużyte ogniwa i baterie galwaniczne oraz akumulatory elektryczne, ex 38.32.29.0 – surowce wtórne z pozostałych metali – wyłącznie odpady i złom.
Zgodnie natomiast z art. 17 ust. 2 ustawy, w przypadkach wymienionych w ust. 1 pkt 4, 5, 7 i 8, usługodawca lub dokonujący dostawy towarów nie rozlicza podatku należnego. Przepisy ust. 1 pkt 7 i 8 stosuje się, jeżeli nabywcą lub usługobiorcą jest podatnik, o którym mowa w art. 15 (art. 17 ust. 7 ustawy). Przepisy powyższe wprowadzają mechanizm polegający na przesunięciu obowiązku rozliczenia VAT na podatnika, na rzecz którego jest dokonywana dostawa towaru wymienionego w zał. nr 11 do ustawy o VAT.
Mechanizm odwrotnego obciążenia ma zastosowanie, jeżeli łącznie spełnione są cztery warunki: nabywcą towaru wymienionego w zał. nr 11 do ustawy o VAT – jest podatnik, o którym mowa w art. 15 ustawy, dostawcą towaru wymienionego w zał. nr 11 do ustawy o VAT – jest podatnik, o którym mowa w art. 15 ustawy, dostawca towaru wymienionego w zał. nr 11 do ustawy o VAT – nie korzysta ze zwolnienia, o którym mowa w art. 113 ust. 1 i 9 ustawy, dostawa towaru wymienionego w zał. nr 11 do ustawy o VAT – nie jest objęta zwolnieniem, o którym mowa w art. 43 ust. 1 pkt 2 ustawy.
Jeżeli choćby jeden z wymienionych warunków nie jest spełniony, nabywcy towaru wymienionego w zał. nr 11 nie mogą rozliczać VAT należnego z tytułu dostaw tych towarów. Tym samym na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 7 w związku z art. 17 ust. 7 ustawy, podatnikami obowiązanymi do rozliczenia podatku są osoby nabywające towary wymienione w zał. nr 11 do ustawy o VAT, jeżeli spełnione zostaną ww. określone warunki dotyczące statusu podatkowego zarówno nabywcy, jak i dostawcy.
Jak stanowi art. 106 ust. 1 ustawy, podatnicy, o których mowa w art. 15, są obowiązani wystawić fakturę stwierdzającą w szczególności dokonanie sprzedaży, datę dokonania sprzedaży, cenę jednostkową bez podatku, podstawę opodatkowania, stawkę i kwotę podatku, kwotę należności oraz dane dotyczące podatnika i nabywcy, z zastrzeżeniem ust. 1a, 2, 4 i 5 oraz art. 119 ust. 10 i art. 120 ust. 16. W przypadkach, o których mowa w art. 17 ust. 1 pkt 4, 5, 7 i 8, w fakturze nie wykazuje się danych dotyczących stawki i kwoty podatku (art. 106 ust. 1a ustawy).
Jak wynika z art. 106 ust. 7 ustawy, w przypadku czynności wymienionych w art. 7 ust. 2 i art. 8 ust. 2, wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów, dostawy towarów, dla której podatnikiem jest ich nabywca, oraz świadczenia usług, dla którego podatnikiem jest ich usługobiorca, są wystawiane faktury wewnętrzne; za dany okres rozliczeniowy podatnik może wystawić jedną fakturę dokumentującą te czynności dokonane w tym okresie. Faktury wewnętrzne są wystawiane także dla udokumentowania zwróconych kwot dotacji, subwencji i innych dopłat o podobnym charakterze.
Zasady wystawiania faktur uregulowane zostały w rozporządzeniu Ministra Finansów z dnia 28 marca 2011 r. w sprawie zwrotu podatku niektórym podatnikom, wystawiania faktur, sposobu ich przechowywania oraz listy towarów i usług, do których nie mają zastosowania zwolnienia od podatku od towarów i usług (Dz. U. nr 68, poz. 360).
Z przepisu § 5 ust. 15 ww. rozporządzenia wynika, że faktury stwierdzające dokonanie dostawy towarów lub wykonanie usługi, dla których podatnikiem zgodnie z przepisami ustawy jest nabywca towaru lub usługi, zamiast danych dotyczących stawki i kwoty podatku oraz kwoty należności wraz z podatkiem zawierają: adnotację, że podatek rozlicza nabywca, lub wskazanie właściwego przepisu ustawy lub dyrektywy, wskazującego, że podatek rozlicza nabywca, lub oznaczenie „odwrotne obciążenie”. Z opisu stanu faktycznego wynika, że Wnioskodawca jest czynnym podatnikiem VAT, osobą prawną (spółka z o.o.). Posiada zezwolenie na zbieranie i transport odpadów.
Działalność Zainteresowanego polega na zbiórce od ludności cywilnej i różnych zakładów tzw. „elektrośmieci”, tj. zużytych pralek, lodówek, telewizorów, komputerów, drukarek itp. Następnie urządzenia te są rozbierane na czynniki pierwsze, selekcjonowane na poszczególne frakcje złomu i odsprzedawane dalej czynnym podatnikom VAT. Na fakturze Wnioskodawca wykazuje kilogramy i cenę, bez podatku. Zainteresowany pisze adnotację, iż podatek VAT rozlicza nabywca. Wnioskodawca kupuje również złom od czynnych podatników VAT i odsprzedaje go dalej, uzupełniając jedynie w niektórych przypadkach o pozyskany asortymentowo złom z rozbiórki własnej zużytego sprzętu.
Nabycie złomu następuje od czynnych podatników VAT, którzy dokumentują te transakcje fakturami VAT. Sprzedawcy złomu korzystają ze zwolnienia od podatku VAT, ponieważ stosują procedurę odwrotnego obciążenia (nie korzystają ze zwolnienia na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 2 ustawy o VAT). Wnioskodawca nabywa „elektrośmieci” mieszczące się w załączniku nr 11 do ustawy o VAT.
Przedmiotem nabycia są: złom np. gąski aluminium (symbol PKWiU z 2008 r. ex 24.10.14.00) - poz. 1 załącznika nr 11 do ustawy o VAT, pozostałe metale nieżelazne i wyroby z nich zawierające metale i związki metali – wyłącznie odpady i złom metali (symbol PKWiU z 2008 r. ex 24.45.30.0) - poz. 2 załącznika nr 11 do ustawy o VAT, niekompletne monitory, kineskopy od telewizorów (symbol PKWiU z 2008 r. 38.11.51.0) - poz. 3 załącznika nr 11 do ustawy o VAT, pozostałości po kablach i wiązkach od telewizorów, pralek, lodówek (symbol PKWiU z 2008 r. 38.11.54.0) - poz. 4 załącznika nr 11 do ustawy o VAT, obudowy od RTV i AGD, klawiatury (symbol PKWiU z 2008 r. 38.11.55.0) - poz. 5 załącznika nr 11 do ustawy o VAT, elementy zużytych sprzętów AGD (symbol PKWiU z 2008 r. 38.11.58.0) - poz. 6 załącznika nr 11 do ustawy o VAT, zużyte akumulatory (symbol PKWiU z 2008 r. 38.12.27) - poz. 7 załącznika nr 11 do ustawy o VAT, złom (symbol PKWiU z 2008 r. ex.
38.32.29.0) - poz. 8 załącznika nr 11 do ustawy o VAT.
Mając na uwadze powołane przepisy prawa oraz przedstawiony opis sprawy wskazać należy, iż nabywane przez Wnioskodawcę produkty sklasyfikowane pod symbolami: PKWiU z 2008 r. ex 24.10.14.00 – złom np. gąski aluminium, PKWiU z 2008 r. ex 24.45.30.0 – pozostałe metale nieżelazne i wyroby z nich zawierające metale i związki metali – wyłącznie odpady i złom metali, PKWiU z 2008 r. 38.11.51.0 – niekompletne monitory, kineskopy od telewizorów, PKWiU z 2008 r. 38.11.54.0 – pozostałości po kablach i wiązkach od telewizorów, pralek, lodówek, PKWiU z 2008 r. 38.11.55.0 – obudowy od RTV i AGD, klawiatury, PKWiU z 2008 r. 38.11.58.0 – elementy zużytych sprzętów AGD, PKWiU z 2008 r. 38.12.27 – zużyte akumulatory, PKWiU z 2008 r. ex.
38.32.29.0 – złom. zostały wymienione w poz. 1-8 załącznika nr 11 do ustawy o VAT, zawierającym katalog towarów, do których stosuje się mechanizm odwrotnego obciążenia. W świetle powyższego, skoro nabywane przez Wnioskodawcę towary („elektrośmieci”), zostały wymienione w załączniku nr 11 do ustawy o VAT, to stwierdzić należy, iż norma przewidziana w art. 17 ust. 1 pkt 7 ustawy, znajdzie zastosowanie dla nabycia ww. towarów.
W związku z powyższym, sprzedaż ww. „elektrośmieci” przez podatników będących zarejestrowanymi czynnymi podatnikami podatku od towarów i usług objęta jest mechanizmem tzw. odwrotnego obciążenia, polegającym na przesunięciu obowiązku rozliczenia podatku należnego na podatnika, o którym mowa w art. 15 ustawy, na rzecz którego dokonywana jest dostawa towarów wymienionych w załączniku nr 11 do ustawy, po spełnieniu warunków wynikających z art. 17 ust. 1 pkt 7 ustawy, tj. na Wnioskodawcę.
Tym samym Wnioskodawca jako nabywca ww. „elektrośmieci” objętych mechanizmem tzw. odwrotnego obciążenia jest zobowiązany do wystawienia faktury wewnętrznej w trybie art. 106 ust. 7 ustawy, która jest podstawą do rozliczenia podatku należnego. Zgodnie z art. 41 ust. 1 ustawy, podstawowa stawka podatku od towarów i usług wynosi 22%, z zastrzeżeniem ust. 2-12c, art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i 3, art. 122 i art. 129 ust. 1. Natomiast w myśl obowiązującego od dnia 1 stycznia 2011 r. art. 146a pkt 1 ustawy, w okresie od dnia 1 stycznia 2011 r. do 31 grudnia 2013 r., z zastrzeżeniem art. 146f, stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 1 i 13, art. 109 ust. 2 i art. 110, wynosi 23%.
Mając na uwadze powołane przepisy prawa oraz przedstawiony opis sprawy wskazać należy, iż „elektrośmieci” nabywane przez Wnioskodawcę, jako niewymienione wśród towarów opodatkowanych preferencyjnymi stawkami oraz korzystających ze zwolnienia od podatku VAT, podlegają opodatkowaniu stawką podstawową w wysokości 23%. Reasumując, nabywając towary („elektrośmieci”) mieszczące się w załączniku nr 11 do ustawy od czynnych podatników VAT, Wnioskodawca jest zobowiązany do wystawienia faktury wewnętrznej w trybie art. 106 ust. 7 ustawy o podatku od towarów i usług, która jest podstawą do rozliczenia podatku należnego ze stawką 23%.
Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym. Końcowo należy wskazać, iż tut. organ nie jest uprawniony do klasyfikacji towarów i usług, ani też weryfikacji wskazanych przez Wnioskodawcę klasyfikacji, w związku z tym, niniejszej odpowiedzi udzielono wyłącznie przy założeniu, że grupowanie wskazane przez Wnioskodawcę w stanie faktycznym jest prawidłowe.
Należy podkreślić, że niniejsza interpretacja została wydana wyłącznie na podstawie danych zawartych w opisie stanu faktycznego przedstawionego we wniosku, a zatem traci ważność w przypadku zmiany któregokolwiek z elementów przedstawionego stanu faktycznego lub zmiany stanu prawnego. W zakresie stanu faktycznego dotyczącego możliwości ubiegania się o zwrot podatku VAT w dniu 10 lipca 2012 r. zostało wydane odrębne rozstrzygnięcie nr ILPP2/443-374/12-5/AD. Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem.
Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gorzowie Wielkopolskim, ul. Dąbrowskiego 13, 66-400 Gorzów Wielkopolski po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 270).
Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy). Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Poznaniu, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Lesznie, ul. Dekana 6, 64-100 Leszno.