Prosto w prawo Skróty klawiszowe⌘KCtrl KPrzejdź do przepisu, ustawy albo sygnatury/Pole pytania albo wyszukiwania na stronie← →Poprzedni i następny artykuł albo strona listyCKopiuj przypis; z zaznaczonym tekstem cytat z przypisemLKopiuj linkFUkryj albo pokaż spis treści ustawyEscZamknij panel, menu albo okno?Lista skrótów Dla profesjonalistyPro

Art. 25 Kodeks pracy

dawne brzmienietekst jednolity (obwieszczenie)niepotwierdzonebrzmienie od 29.11.2002 do 26.04.2023
To nie jest dzisiejsze brzmienie przepisu. Aktualne brzmienie

Brzmienie na 29.11.2002

Art. 25.
§ 1.Umowę o pracę zawiera się na okres próbny, na czas nieokreślony albo na czas określony.
§ 2.Umowę o pracę na okres próbny, nieprzekraczający 3 miesięcy, zawiera się w celu sprawdzenia kwalifikacji pracownika i możliwości jego zatrudnienia w celu wykonywania określonego rodzaju pracy.
§ 3.Ponowne zawarcie umowy o pracę na okres próbny z tym samym pracownikiem jest możliwe:
1)jeżeli pracownik ma być zatrudniony w celu wykonywania innego rodzaju pracy;
2)po upływie co najmniej 3 lat od dnia rozwiązania lub wygaśnięcia poprzedniej umowy o pracę, jeżeli pracownik ma być zatrudniony w celu wykonywania tego samego rodzaju pracy; w tym przypadku dopuszczalne jest jednokrotne ponowne zawarcie umowy na okres próbny.

Na podstawie: Dz.U. 2002 nr 135 poz. 1146 ↗. Brzmienie z historii zmian w serwisie; wiążący jest tekst ogłoszony w Dzienniku Ustaw. Aktualne brzmienie i historia zmian

Co zmieniło się do dziś

Art. 25. § 1. Umowę o pracę zawiera się na okres próbny, na czas nieokreślonyokreślony albo na czas określonynieokreślony. § 2. Umowę o pracę na okres próbny, zawiera się na okres nieprzekraczający 3 miesięcy, zawiera sięz zastrzeżeniem § 2¹–2³, w celu sprawdzenia kwalifikacji pracownika i możliwości jego zatrudnienia w celu wykonywania określonego rodzaju pracy. § 2¹. Strony mogą uzgodnić w umowie o pracę na okres próbny, że umowę tę przedłuża się o czas urlopu, a także o czas innej usprawiedliwionej nieobecności pracownika w pracy, jeżeli wystąpią takie nieobecności. § 2². Umowę o pracę na okres próbny zawiera się na okres nieprzekraczający: 1) 1 miesiąca – w przypadku zamiaru zawarcia umo …