1.Zwalnia się z obowiązku, o którym mowa w art. 21 ust. 3f oraz art. 11 ust. 4 pkt 2, odpowiednio za poszczególne okresy rozliczeniowe lub rok podatkowy, w których spełnione zostały łącznie następujące warunki:
1)w danym roku podatkowym obowiązywał stan epidemii ogłoszony z powodu COVID-19;
2)uzyskane przez podatnika odpowiednio w danym okresie rozliczeniowym lub roku podatkowym przychody z działalności gospodarczej są niższe o co najmniej 50 % w stosunku do analogicznego okresu poprzedniego roku podatkowego, a w przypadku podatnika, który rozpoczął prowadzenie działalności gospodarczej w roku poprzedzającym rok podatkowy – w stosunku do uzyskanych w tym roku średnich przychodów z działalności gospodarczej;
3)podatnik poniósł odpowiednio w danym okresie rozliczeniowym lub roku podatkowym negatywne konsekwencje ekonomiczne z powodu COVID-19.
2.Warunku, o którym mowa w ust. 1 pkt 2, nie stosuje się do podatników, którzy:
1)w okresie od 2019 r. do końca roku poprzedzającego rok podatkowy stosowali formę opodatkowania, w przypadku której nie ustala się przychodów;
2)rozpoczęli prowadzenie działalności gospodarczej w ostatnim kwartale roku poprzedzającego rok podatkowy i nie uzyskali w tym okresie przychodów z działalności gospodarczej;
3)rozpoczęli prowadzenie działalności gospodarczej w roku podatkowym.
2a.Przez analogiczny okres poprzedniego roku podatkowego, o którym mowa w ust. 1 pkt 2, rozumie się analogiczny okres rozliczeniowy albo rok podatkowy przypadający w okresie od 2019 r. do roku bezpośrednio poprzedzającego rok podatkowy.
3.Przez średnie przychody, o których mowa w ust. 1 pkt 2, rozumie się kwotę stanowiącą iloraz przychodów, uzyskanych w poprzednim roku podatkowym i liczby miesięcy, w których była prowadzona działalność gospodarcza w tym roku.
Przepis zwalnia podatników ryczałtu z niektórych obowiązków (np. składania deklaracji) za okresy, w których łącznie: w danym roku obowiązywał stan epidemii COVID-19, ich przychody spadły o co najmniej 50% w porównaniu do analogicznego okresu poprzedniego roku (lub średnich przychodów z poprzedniego roku, jeśli działalność rozpoczęto w roku poprzedzającym), i ponieśli negatywne skutki ekonomiczne z powodu COVID-19. Warunku spadku przychodów nie stosuje się do podatników, którzy wcześniej nie ustalali przychodów, rozpoczęli działalność w ostatnim kwartale poprzedniego roku bez przychodów lub rozpoczęli działalność w bieżącym roku.
Opis wygenerowany automatycznie na podstawie powyższego przepisu. Wiążący jest tekst przepisu.
Przy obliczaniu ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych za poszczególne miesiące albo kwartały podatnicy dokonują zwiększenia albo zmniejszenia, o którym mowa w art. 11 ust. 4–17 i 19–21.
podlegają zwiększeniu o związaną z prowadzoną działalnością wartość zobowiązania z tytułu zakupu towaru do zapłaty świadczenia pieniężnego w rozumieniu art. 4 pkt 1a ustawy o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom, któr…
Historia zmian
2 brzmień, obecne od 1.12.2020
od 1.12.2020 do dziśobowiązujetekst ujednolicony ISAPpotwierdzonestały link
Art. 57c.
1. Zwalnia się z obowiązkuzwiększenia przychodów na podstawie, o którym mowa w art. 21 ust. 3f oraz art. 11 ust. 4 pkt 2, odpowiednio za poszczególne okresy przypadające w 2020 r.rozliczeniowe lub rok podatkowy, w których spełnione zostały łącznie następujące warunki:
1) podatnik poniósł w danym okresie negatywne konsekwencje ekonomiczneroku podatkowym obowiązywał stan epidemii ogłoszony z powodu COVID-19, o którym mowa w ustawie o COVID-19;
2) uzyskane przez podatnika odpowiednio w danym okresie rozliczeniowym lub roku podatkowym przychody z działalności gospodarczej są niższe o co najmniej 50 % w stosunku do analogicznego okresu 2019 r.poprzedniego roku podatkowego, a w przypadku …