Art. 182¹a § 5 Kodeks pracy
Aktualne brzmienie
Prostym językiem
Pracownicy będący rodzicami mają prawo do urlopu rodzicielskiego w wymiarze 41 lub 43 tygodni, zależnie od liczby dzieci urodzonych przy jednym porodzie. W przypadku dziecka z zaświadczeniem „Za życiem” wymiar wynosi 65 lub 67 tygodni. Urlop przysługuje łącznie obojgu rodzicom, a każdy z nich ma wyłączne prawo do 9 tygodni, których nie można przenieść na drugiego. Rodzice mogą korzystać z urlopu jednocześnie, ale łączny wymiar nie może przekroczyć ustawowego limitu.
Opis wygenerowany automatycznie na podstawie powyższego przepisu. Wiążący jest tekst przepisu.
Tekst ujednolicony ISAP, stan prawny na 5.10.2026, tekst z 18.08.2026. Wiążący jest tekst ogłoszony w Dzienniku Ustaw: oficjalny PDF ↗ · otwórz w wyszukiwarce · kanał Atom · zgłoś błąd
Zapytaj o swoją sytuację
5 wyjaśnień za darmo. Logowanie przez Google albo e-mail, bez hasła i bez karty.
Powiązane przepisy
- art. 152 § 1 definicjaPracownikowi przysługuje prawo do corocznego, nieprzerwanego, płatnego urlopu wypoczynkowego, zwanego dalej „urlopem”.
- art. 182¹a § 1 zasada ogólnaPracownicy – rodzice dziecka mają prawo do urlopu rodzicielskiego w celu sprawowania opieki nad dzieckiem w wymiarze do:
- art. 182¹a § 4 odesłanieKażdemu z pracowników – rodziców dziecka przysługuje wyłączne prawo do 9 tygodni urlopu rodzicielskiego z wymiaru urlopu określonego w § 1 i 2. Prawa tego nie można przenieść na drugiego z pracowników – rodziców dziecka.
Odsyłają tu (1)
Odsyła do (1)
- Kodeks pracy art. 182¹a § 4 odesłanie