Prosto w prawo Skróty klawiszowe⌘KCtrl KPrzejdź do przepisu, ustawy albo sygnatury/Pole pytania albo wyszukiwania na stronie← →Poprzedni i następny artykuł albo strona listyCKopiuj przypis; z zaznaczonym tekstem cytat z przypisemLKopiuj linkFUkryj albo pokaż spis treści ustawyEscZamknij panel, menu albo okno?Lista skrótów Dla profesjonalistyPro
Spis treści ustawy

Art. 122 ust. 6 Prawo oświatowe

Obowiązuje od 1.09.2025Stan prawny na 9.10.2026Źródło: ELI / Sejm RP, oficjalny PDF ↗
Cała ustawa

Aktualne brzmienie

6.Jeżeli warunek, o którym mowa w ust. 5, nie został spełniony to wskaźnik waloryzacji ustala się jako iloczyn podzielonych przez 100 wartości średniorocznych wskaźników cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem ogłaszanych przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej „Monitor Polski” na podstawie art. 94 ust. 1 pkt 1 lit. a ustawy z dnia 17 grudnia 1998 r. o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych, wynoszący co najmniej 1,05 w okresie od roku kalendarzowego, w którym była przeprowadzona ostatnia waloryzacja, do roku poprzedzającego termin waloryzacji, a w przypadku waloryzacji dokonywanej po raz pierwszy – w okresie od roku 2025 do roku poprzedzającego termin waloryzacji.

Tekst ujednolicony ISAP, stan prawny na 9.10.2026, tekst z 16.09.2026. Wiążący jest tekst ogłoszony w Dzienniku Ustaw: oficjalny PDF ↗, otwórz w wyszukiwarce, zgłoś błąd.

Powiązane przepisy

  • art. 122 ust. 1 zasada ogólna
    Pracodawcom, którzy zawarli z młodocianymi pracownikami umowę o pracę w celu przygotowania zawodowego, przysługuje dofinansowanie kosztów kształcenia ze środków Funduszu Pracy.
  • art. 122 ust. 5 odesłanie
    Jeżeli średnioroczny wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem ogłaszany przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej „Monitor Polski” na podstawie art. 94 ust. 1 …
  • ustawa o emeryturach i rentach z FUS art. 94 ust. 1 pkt 1 lit. a odesłanie
    średnioroczny wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem,

Orzeczenia i interpretacje 7

Powołują ten przepis: 7 orzeczeń sądów administracyjnych (NSA i WSA); najnowsze. Sąd Najwyższy tylko do 2016 r.; orzeczenia sądów administracyjnych dochodzą stopniowo, od najnowszych.

Wszystkie (7) z filtrami według źródła, roku i sądu, szukaj w ich treści

Historia zmian

5 brzmień, obecne od 1.09.2025
od 1.09.2025 do dziśobowiązujetekst ujednolicony ISAPpotwierdzonestały link
… zawodowego; 3) wszystkie zaświadczenia o pomocy de minimis iorazpomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie w okresie wskazanym … r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (Dz. U. z20232026 r. poz. 702 oraz z 2024 r. poz. 1635)500), albo oświadczenia o wielkości tej pomocy otrzymanej w tym okresie, albo oświadczenia o nieotrzymaniu takiej pomocy w tym okresie,oraz informacje określone w przepisach wydanych na podstawie art. 37 … 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej-– w przypadku gdy dofinansowanie ma być udzielone podmiotowi …
od 13.07.2025 do 1.09.2025z tekstu nowelizacjiniepotwierdzonestały link
… Kwota dofinansowania, o której mowa w ust. 2 pkt 1 i 2, obejmuje: 1)za okres kształcenia wynoszący 36 miesięcy, potwierdzony świadectwem … i za przystąpienie do egzaminu zawodowego lub czeladniczego- 75 % wysokości kwoty dofinansowania, przy czym jeżeli okres kształcenia jest krótszy niż 36 miesięcy, kwotę dofinansowania wypłaca się proporcjonalnie do okresu kształcenia; 2) za zdany egzamin zawodowy lub czeladniczy - 25– 100 % wysokości kwoty dofinansowania, przy czym jeżeli okres kształcenia …
od 28.12.2024 do 13.07.2025z tekstu nowelizacjiniepotwierdzonestały link
Art. 122. [brzmienie nieustalone]Art. 122. 1. Pracodawcom, którzy zawarli z młodocianymi pracownikami umowę o pracę w celu przygotowania zawodowego, przysługuje dofinansowanie kosztów kształcenia ze środków Funduszu Pracy. 2. Wysokość kwoty dofinansowania kosztów kształcenia jednego młodocianego pracownika wynosi: 1) w przypadku nauki zawodu – do 10 824 zł przy okresie kształcenia wynoszącym 36 miesięcy; 2) w przypadku nauki zawodu prowadzonej w zawodach wskazanych przez ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania w prognozie, o której mowa w art. 46b ust. 1 – do 13 394 zł przy okresie kształcenia wynoszącym 36 miesięcy; 3) w przypadku przyuczenia do wykonywania określonej pracy – do 3 …
od 9.11.2024 do 28.12.2024niepełneniepotwierdzonestały link
od 1.09.2017 do 1.09.2019tekst pierwotny ustawypotwierdzonestały link

Odsyła do 2