Art. 28r ust. 1 ustawa o CIT
Aktualne brzmienie
Prostym językiem
Podatnik CIT musi złożyć deklarację o dochodzie za poprzedni rok podatkowy do urzędu skarbowego do końca trzeciego miesiąca roku podatkowego. Deklarację składa się elektronicznie. Jeśli podatnik osiągnął dochód z zysku netto i później nim rozdysponuje, musi złożyć deklarację i wpłacić ryczałt od tej kwoty do końca trzeciego miesiąca roku podatkowego następującego po roku, w którym dokonał dyspozycji.
Opis wygenerowany automatycznie na podstawie powyższego przepisu. Wiążący jest tekst przepisu.
Tekst ujednolicony ISAP, stan prawny na 5.10.2026, tekst z 16.09.2026. Wiążący jest tekst ogłoszony w Dzienniku Ustaw: oficjalny PDF ↗ · otwórz w wyszukiwarce · kanał Atom · zgłoś błąd
Zapytaj o swoją sytuację
5 wyjaśnień za darmo. Logowanie przez Google albo e-mail, bez hasła i bez karty.
Powiązane przepisy
- art. 4a pkt 6 definicjaurzędzie skarbowym – oznacza to urząd skarbowy, przy pomocy którego właściwy dla podatnika naczelnik urzędu skarbowego wykonuje swoje zadania;
Orzeczenia i interpretacje (11)
Powołują ten przepis: 11 interpretacji indywidualnych (KIS); najnowsze. Sąd Najwyższy tylko do 2016 r.; orzeczenia sądów administracyjnych dochodzą stopniowo, od najnowszych.
- Interpretacja indywidualna z 10 lipca 2026 r., 0111-KDIB1-1.4010.292.2026.1.RHDotyczy ustalenia czy pierwszym rokiem rozliczenia podatku dochodowego od osób prawnych poza reżimem CIT Estońskiego po rezygnacji jest rok 2026.
- Interpretacja indywidualna z 24 marca 2026 r., 0111-KDIB1-2.4010.23.2026.2.EWJUprawnienie Spółki do rezygnacji z opodatkowania w formie ryczałtu od dochodów spółek przed upływem okresu 4 lat wskazanego w zawiadomieniu ZAW-RD.
- Interpretacja indywidualna z 23 września 2025 r., 0111-KDIB1-1.4010.407.2025.1.ANDRezygnacja z estońskiego CIT jest możliwa z końcem każdego roku podatkowego, a nie wyłącznie po upływie pełnych 4 lat wskazanych w zgłoszeniu ZAW-RD, zgodnie z przepisami art. 28l ust. 1 pkt 1 oraz art. 28f ust. 2 ustawy o CIT
- Informacja Ministerstwa Finansów przekazywana do mediów na zapytania dziennikarzy z 5 listopada 2024 r., ↗Obowiązek JPK w podatku CIT, o którym mowa w art. 9 ust. 1c i 1e ustawy o CIT, będzie miał po raz pierwszy zastosowanie za rok podatkowy lub obrotowy rozpoczynający się po 31 grudnia 2024 r. w przypadku odpowiednio podatkowych grup kapitałowych oraz podatników CIT i spółek niebędących osobami prawny
- Interpretacja indywidualna z 16 października 2024 r., 0111-KDIB1-1.4010.476.2024.1.ANDPodatek dochodowy od osób prawnych, należny do zapłaty przez spółkę od wypłaconej na rzecz udziałowców dywidendy po zakończonym roku podatkowym, nie powinien pomniejszać kwoty tej wypłaconej dywidendy.
- Interpretacja indywidualna z 23 lipca 2024 r., 0114-KDIP2-1.4010.243.2024.2.JFUstalenie czy Wnioskodawca będzie zobowiązany do raportowania na podstawie art. 27 ust. 1e ustawy o CIT.
- Interpretacja indywidualna z 30 kwietnia 2024 r., 0111-KDIB2-1.4010.630.2023.3.ASCzy Spółka będzie obowiązana, na podstawie art. 28r ust. 1 ustawy o CIT do wykazania w załączniku CIT/EZ, składanym wraz z zeznaniem CIT-8 za 2023 r., przychodów (w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, bądź w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, osiągniętych
- Interpretacja indywidualna z 13 lutego 2024 r., 0111-KDIB2-1.4010.520.2023.1.ASCzy Wnioskodawca, tj. Spółka która powstała w wyniku przekształcenia Spółki jawnej, jest w pierwszym roku opodatkowania CIT estońskim, podatnikiem rozpoczynającym działalność, o którym mowa w art. 28j ust. 2 pkt 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych. Czy w przypadku uznania, że stanowisko W
- Interpretacja indywidualna z 29 stycznia 2024 r., 0111-KDIB1-1.4010.745.2023.1.SGUstalenia: - czy powstanie obowiązek zapłaty Ryczałtu z tytułu rezygnacji przez Wnioskodawcę z formy opodatkowania jego dochodów w formie Ryczałtu z końcem 2023 r., tj. przed upływem czteroletniego okresu opodatkowania ryczałtem wskazanego przez Wnioskodawcę przy wyborze tej formy rozliczeń, - w jak
- Interpretacja indywidualna z 22 czerwca 2023 r., 0111-KDIB1-2.4010.825.2022.1.AK1. W jakim momencie Spółka powinna rozpoznać ukryty zysk lub dochód z tytułu wydatków niezwiązanych z działalnością gospodarczą w przypadku: - kontynuacji rozliczeń z tytułu zawartych w roku poprzedzającym polis ubezpieczeniowych samochodów osobowych użytkowanych w trybie mieszanym, - zawarcia nowyc
Wszystkie (11) z filtrami według źródła, roku i sądu · szukaj w ich treści