od 1.01.2023 do dziśobowiązujetekst ujednolicony ISAPpotwierdzonestały link Art. 38.
1. Płatnicy, o których mowa w art. 31 i art. 33-32–35, przekazują, z zastrzeżeniem ust. 2 i 2a, kwoty pobranych zaliczek … miejsca prowadzenia działalności, gdy płatnik nie posiada siedziby. Jeżeli między kwotą potrąconego podatku a kwotą wpłaconego podatku występuje różnica, należy ją wyjaśnić w deklaracji, o której mowa w ust. 1a.
1a. W terminie do końca stycznia roku następującego po roku podatkowym płatnicy, o których mowa w art. 31 i art. 33-32–35, są obowiązani przesłać do urzędu skarbowego, przy pomocy którego … W razie zaprzestania przez płatników, o których mowa w art.31 i 33-32–35, prowadzenia działalności przed końcem stycznia roku następującego … zasadach określonych w u …
od 10.03.2022 do 1.01.2023z tekstu nowelizacjiniepotwierdzonestały link … warunki określone w przepisach ustawy o rehabilitacji zawodowej.
2d. Przepisów ust. 2–2b nie stosuje się w odniesieniu do zaliczek na podatek od przychodów z tytułów określonych w art. 12 oraz od zasiłków pieniężnych z ubezpieczenia społecznego, pobranych przez płatników w miesiącach objętych oświadczeniem, o którym mowa w art. 33b ust. 2 zdanie drugie ustawy o rehabilitacji zawodowej.
3. (uchylony)
4. (uchylony)
5. (uchylony)
od 1.04.2015 do 10.03.2022z tekstu nowelizacjipotwierdzonestały link Art. 38.
1. Płatnicy, o których mowa w art. 31 i art. 33-35, przekazują, z zastrzeżeniem ust. 2 i 2a, kwoty pobranych zaliczek na podatek w terminie do 20 dnia 20 miesiąca następującego po miesiącu, w którym pobrano zaliczki, na rachunek urzędu skarbowego, którym kierujeprzy pomocy którego naczelnik urzędu skarbowego właściwy według miejsca zamieszkania płatnika wykonuje swoje zadania, a jeżeli płatnik nie jest osobą fizyczną, według siedziby bądź miejsca prowadzenia działalności, gdy płatnik nie posiada siedziby. Jeżeli między kwotą potrąconego podatku a kwotą wpłaconego podatku występuje różnica, należy ją wyjaśnić w deklaracji, o której mowa w ust. 1a.
1a. W terminie do końca stycznia rok …
od 1.01.2011 do 1.04.2015z tekstu nowelizacjiniepotwierdzonestały link … przedziału skali, o której mowa w art. 27 ust. 1, przekazują:
– w 1040 % na Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych,
– w 9060 % na zakładowy fundusz rehabilitacji osób niepełnosprawnych,
b) za … skali, o której mowa w art. 27 ust. 1, przekazują w wysokości:
a) 25 % na zakładowy fundusz rehabilitacji osób niepełnosprawnych -– w przypadku płatników osiągających wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w wysokości od 25 do 30 %,
b) 50 % na zakładowy fundusz rehabilitacji osób niepełnosprawnych -– w przypadku płatników osiągających wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w wysokości od 30 do 35 %,
c) 75 % na zakładowy fundusz rehabilitacji osób niepełnosprawnych -– w pr …
od 1.01.2009 do 1.01.2011tekst jednolity (obwieszczenie)potwierdzonestały link … w terminie do dnia zaprzestania tej działalności.
2. Płatnicy będący:
1) zakładami pracy chronionej lub zakładami aktywności zawodowejkwoty pobranych zaliczek na podatek od przychodów z tytułów … z ubezpieczenia społecznego, wypłacanych przez tych płatników:1a) za miesiące od początku roku do miesiąca włącznie, w którym dochód … przedziału skali, o której mowa w art. 27 ust. 1, przekazują:a)– w 10% na Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych,
b)– w 90% na zakładowy fundusz rehabilitacji osób niepełnosprawnych,
2b) za miesiące następujące po miesiącu, w którym dochód podatnika … od początku roku u tego płatnika przekroczył kwotę, o której mowa wpktlit. a, przekazują na zasadac …
od 1.01.2007 do 1.01.2009z tekstu nowelizacjiniepotwierdzonestały link Art. 38.
1. [brzmienie nieustalone]
1. Płatnicy, o których mowa w art. 31 i 33-35, przekazują, z zastrzeżeniem ust. 2 i 2a, kwoty pobranych zaliczek na podatek w terminie do dnia 20 miesiąca następującego po miesiącu, w którym pobrano zaliczki, na rachunek urzędu skarbowego, którym kieruje naczelnik urzędu skarbowego właściwy według miejsca zamieszkania płatnika, a jeżeli płatnik nie jest osobą fizyczną, według siedziby bądź miejsca prowadzenia działalności, gdy płatnik nie posiada siedziby. Jeżeli między kwotą potrąconego podatku a kwotą wpłaconego podatku występuje różnica, należy ją wyjaśnić w deklaracji, o której mowa w ust. 1a.
1a. W terminie do końca stycznia roku następującego po roku …
od 1.01.2004 do 1.01.2007niepełneniepotwierdzonestały link od 1.01.1992 do 16.04.1993tekst pierwotny ustawypotwierdzonestały link