Art. 38 ust. 2 ustawa o PIT
Aktualne brzmienie
Prostym językiem
Płatnicy, którzy pobierają zaliczki na podatek dochodowy od osób fizycznych, muszą je przekazać do urzędu skarbowego do 20. dnia miesiąca po miesiącu, w którym je pobrali. Do końca stycznia następnego roku muszą też złożyć roczną deklarację podatkową. Jeśli płatnik zakończy działalność przed końcem stycznia, deklarację składa w dniu zaprzestania działalności. Dla zakładów pracy chronionej i zakładów aktywności zawodowej obowiązują szczególne zasady przekazywania zaliczek na fundusze rehabilitacji, a nie do urzędu skarbowego, ale tylko do momentu, gdy dochód podatnika przekroczy górną granicę pierwszego przedziału skali podatkowej.
Opis wygenerowany automatycznie na podstawie powyższego przepisu. Wiążący jest tekst przepisu.
Tekst ujednolicony ISAP, stan prawny na 5.10.2026, tekst z 16.09.2026. Wiążący jest tekst ogłoszony w Dzienniku Ustaw: oficjalny PDF ↗ · otwórz w wyszukiwarce · kanał Atom · zgłoś błąd
Zapytaj o swoją sytuację
5 wyjaśnień za darmo. Logowanie przez Google albo e-mail, bez hasła i bez karty.
Powiązane przepisy
- art. 38 ust. 1 zasada ogólnaPłatnicy, o których mowa w art. 32–35, przekazują, z zastrzeżeniem ust. 2 i 2a, kwoty pobranych zaliczek na podatek w terminie do 20 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym pobrano zaliczki, na rachunek urzędu …
- art. 38 ust. 2d wyjątek z innego przepisuPrzepisów ust. 2–2b nie stosuje się w odniesieniu do zaliczek na podatek od przychodów z tytułów określonych w art. 12 oraz od zasiłków pieniężnych z ubezpieczenia społecznego, pobranych przez płatników w miesiącach obję…
- art. 12 odesłanieZa przychody ze stosunku służbowego, stosunku pracy, pracy nakładczej oraz spółdzielczego stosunku pracy uważa się wszelkiego rodzaju wypłaty pieniężne oraz wartość pieniężną świadczeń w naturze bądź ich ekwiwalenty, bez…
- art. 27 ust. 1 odesłaniePodatek dochodowy, z zastrzeżeniem art. 29–30f, pobiera się od podstawy jego obliczenia według następującej skali podatkowej: Podstawa obliczenia podatku w złotych | | Podatek wynosi ponad | do | | 120 000 | 12 % minus…
Orzeczenia i interpretacje (45)
Powołują ten przepis: 1 orzeczeń sądów powszechnych, SN i TK (SAOS), 43 orzeczeń sądów administracyjnych (NSA i WSA) i 1 interpretacji indywidualnych (KIS); najnowsze. Sąd Najwyższy tylko do 2016 r.; orzeczenia sądów administracyjnych dochodzą stopniowo, od najnowszych.
- Wyrok NSA z 25 października 2024 r., II FSK 145/22
- Interpretacja indywidualna z 9 stycznia 2024 r., 0113-KDIPT2-3.4011.837.2023.1.GGOpodatkowanie przychodu z tytułu zwrotu kosztów z tytułu używania samochodu prywatnego w jazdach lokalnych.
- Wyrok WSA w Krakowie z 21 listopada 2023 r., I SA/Kr 329/22
- Wyrok NSA z 17 listopada 2021 r., I GSK 1005/21
- Uzasadnienie SO w Olsztynie z 19 maja 2021 r., II K 171/19
- Wyrok NSA z 26 lutego 2019 r., II FSK 710/17
- Wyrok NSA z 12 września 2018 r., II FSK 506/18
- Wyrok WSA we Wrocławiu z 29 maja 2018 r., I SA/Wr 229/18
- Wyrok WSA w Warszawie z 22 stycznia 2018 r., III SA/Wa 108/17
- Wyrok WSA w Warszawie z 8 września 2017 r., III SA/Wa 2244/16
Wszystkie (45) z filtrami według źródła, roku i sądu · szukaj w ich treści
Historia zmian
8 brzmień, obecne od 1.01.2023
Odsyłają tu (5)
Odsyła do (5)
- ustawa o PIT art. 12 odesłanie
- ustawa o PIT art. 27 ust. 1 odesłanie
- ustawa o PIT art. 38 ust. 2 pkt 1 lit. a odesłanie
- ustawa o PIT art. 38 ust. 1 odesłanie
- ustawa o PIT art. 38 ust. 2 pkt 2 lit. a odesłanie