Prosto w prawo Dla profesjonalistyPro
Spis treści ustawy

Art. 45 ust. 2 ustawa zasiłkowa

Obowiązuje od 1.01.2017Stan prawny na 7.10.2026Źródło: ELI / Sejm RP, oficjalny PDF ↗
Cała ustawa

Aktualne brzmienie

2.Przepisu ust. 1 nie stosuje się do ubezpieczonych będących pracownikami, do których wynagrodzenia nie mają zastosowania przepisy ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę (Dz. U. z 2024 r. poz. 1773).

Zapytaj o swoją sytuację

5 wyjaśnień za darmo. Logowanie przez Google albo e-mail, bez hasła i bez karty.

Tekst ujednolicony ISAP, stan prawny na 7.10.2026, tekst z 16.09.2026. Wiążący jest tekst ogłoszony w Dzienniku Ustaw: oficjalny PDF ↗, otwórz w wyszukiwarce, zgłoś błąd.

Powiązane przepisy

  • art. 1 ust. 1 definicja
    Świadczenia pieniężne na warunkach i w wysokości określonych ustawą przysługują osobom objętym ubezpieczeniem społecznym w razie choroby i macierzyństwa określonym w ustawie z dnia 13 października 1998 r. o systemie ubez…
  • art. 3 pkt 3 definicja
    wynagrodzenie – przychód pracownika stanowiący podstawę wymiaru składek na ubezpieczenie chorobowe, po odliczeniu potrąconych przez pracodawcę składek na ubezpieczenie emerytalne, rentowe oraz ubezpieczenie chorobowe;
  • art. 3 pkt 5 definicja
    wypadek w drodze do pracy lub z pracy – zdarzenie, które nastąpiło w drodze do lub z miejsca wykonywania zatrudnienia lub innej działalności stanowiącej tytuł ubezpieczenia chorobowego uznane za wypadek na zasadach okreś…
  • art. 45 ust. 1 zasada ogólna
    Podstawa wymiaru zasiłku chorobowego z tytułu pracy w pełnym wymiarze czasu pracy nie może być niższa od kwoty minimalnego wynagrodzenia za pracę, po odliczeniu kwoty odpowiadającej 13,71 % tego wynagrodzenia.

Historia zmian

4 brzmień, obecne od 1.01.2017
od 1.01.2017 do dziśobowiązujetekst ujednolicony ISAPpotwierdzonestały link
… wynagrodzenia za pracę, po odliczeniu kwoty odpowiadającej 13,71% tego wynagrodzenia, a w przypadku osób, o których mowa w art. 6 ust. 2 ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę (Dz. U. z 2015 r. poz. 2008) - od kwoty wynagrodzenia, o którym mowa w tym przepisie, po odliczeniu kwoty odpowiadającej 13,71% tego wynagrodzenia. 2. Przepisu ust. 1 nie stosuje się do … do których wynagrodzenia nie mają zastosowania przepisy ustawypowołanej w ustz dnia 10 października 2002 r. 1o minimalnym wynagrodzeniu za pracę (Dz. U. z 2024 r. poz. 1773).
od 1.07.2007 do 1.01.2017tekst jednolity (obwieszczenie)potwierdzonestały link
… wynagrodzenia za pracę, po odliczeniu kwoty odpowiadającej 1813,71% tego wynagrodzenia, a w przypadku osób, o których mowa w art. 6 … 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę (Dz. U.Nr 200,z 2015 r. poz. 16792008) - od kwoty wynagrodzenia, o którym mowa w tym przepisie, po odliczeniu kwoty odpowiadającej 1813,71% tego wynagrodzenia. 2. Przepisu ust. 1 nie stosuje się do …
od 1.01.2003 do 1.07.2007z tekstu nowelizacjipotwierdzonestały link
Art. 45. 1. Podstawa wymiaru zasiłku chorobowego z tytułu pracy w pełnym wymiarze czasu pracy nie może być niższa od kwoty najniższegominimalnego wynagrodzenia pracownikówza pracę, ustalonej na podstawiepo odliczeniu kwoty odpowiadającej 18,71% tego wynagrodzenia, a w przypadku osób, o których mowa w art. 77⁴ Kodeksu pracy6 ust. 2 ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę (Dz. U. Nr 200, poz. 1679) - od kwoty wynagrodzenia, o którym mowa w tym przepisie, po odliczeniu kwoty odpowiadającej 18,71% tego wynagrodzenia. 2. … ubezpieczonych będących pracownikami, do których wynagrodzenia niemamają zastosowania artprzepisy ustawy powołanej w ust. 77⁴ Kodeksu pracy1.
od 1.09.1999 do 1.01.2003tekst pierwotny ustawypotwierdzonestały link

Odsyła do 1