od 1.01.2026 do dziśobowiązujetekst ujednolicony ISAPpotwierdzonestały link Art. 19.
1. Podatek, z zastrzeżeniem art. 21, art. 22, art. 24a, art. 24b, art. 24ca, art. 24d i art. 24f, wynosi:
1) 19% podstawy opodatkowania;
2) 9% podstawy opodatkowania od przychodów (dochodów) innych niż z zysków kapitałowych - w przypadku podatników, u których przychody osiągnięte w roku podatkowym nie przekroczyły wyrażonej w złotych kwoty odpowiadającej równowartości 2 000 000 euro przeliczonej według średniego kursu euro ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski na pierwszy dzień roboczy roku podatkowego, w zaokrągleniu do 1000 zł.
1) 19 % podstawy opodatkowania;
2) 9 % podstawy opodatkowania od przychodów (dochodów) innych niż z zysków kapitałowych – w przypadku podatników, u któryc …
od 1.01.2022 do 1.01.2026tekst jednolity (obwieszczenie)niepotwierdzonestały link Art. 19.
1. Podatek, z zastrzeżeniem art. 21, art. 22, art. 24a, art. 24b, art. 24ca, art. 24d i art. 24f, wynosi:
1) 19% podstawy opodatkowania;
2) 9% podstawy … ust. 1 pkt 2 nie stosuje się do podatkowych grup kapitałowych oraz fundacji rodzinnych.
1c. Przepisu ust. 1 pkt 2 nie stosuje się do:
1) spółki …
od 1.01.2021 do 1.01.2022tekst jednolity (obwieszczenie)potwierdzonestały link … przekroczyły wyrażonej w złotych kwoty odpowiadającej równowartości 1 2002 000 000 euro przeliczonej według średniego kursu euro ogłaszanego przez …
od 1.01.2019 do 1.01.2021odtworzone z tekstu ujednoliconegopotwierdzonestały link Art. 19.
Podatek, z zastrzeżeniem art. 21, art. 22, art. 24a i art. 24b, wynosi:
1. Podatek, z zastrzeżeniem art. 21, art. 22, art. 24a, art. 24b, art. 24d i art. 24f, wynosi:
1) 19% podstawy opodatkowania;
2) 9% podstawy opodatkowania od przychodów (dochodów) innych niż z zysków kapitałowych - w przypadku podatników, u których przychody osiągnięte w roku podatkowym nie przekroczyły wyrażonej w złotych kwoty odpowiadającej równowartości 1 200 000 euro przeliczonej według średniego kursu euro ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski na pierwszy dzień roboczy roku podatkowego, w zaokrągleniu do 1000 zł.
1a. Podatnik, który został utworzony:
1) w wyniku przekształcenia, … posiadały udziały (akcje …
od 1.01.2018 do 1.01.2019z tekstu nowelizacjiniepotwierdzonestały link Art. 19.
1. Podatek, z zastrzeżeniem art. 21, art. 22, art. 24a i art. 24a24b, wynosi:
1) 19% podstawy opodatkowania;
2) 15% podstawy opodatkowania - w przypadku:
a) małych podatników,
b) podatników rozpoczynających działalność - w roku podatkowym, w którym rozpoczęli działalność.
1a. Podatnik, który został utworzony:
1) w wyniku przekształcenia, …
od 1.01.2017 do 1.01.2018z tekstu nowelizacjipotwierdzonestały link Art. 19.
1. Podatek, z zastrzeżeniem art. 21, art. 22 i art. 24a, wynosi 19% podstawy opodatkowania.
1. Podatek, z zastrzeżeniem art. 21, art. 22 i art. 24a, wynosi:
1) 19% podstawy opodatkowania;
2) 15% podstawy opodatkowania - w przypadku:
a) małych podatników,
b) podatników rozpoczynających działalność - w roku podatkowym, w którym rozpoczęli działalność.
1a. Podatnik, który został utworzony:
1) w wyniku przekształcenia, połączenia lub podziału podatników, z wyjątkiem przekształcenia spółki w inną spółkę, albo
2) w wyniku przekształcenia przedsiębiorcy będącego osobą fizyczną wykonującą we własnym imieniu działalność gospodarczą lub spółki niebędącej osobą prawną, albo
3) przez osoby praw …
od 4.01.2015 do 1.01.2017z tekstu nowelizacjiniepotwierdzonestały link Art. 19.
1. Podatek, z zastrzeżeniem art. 21, art. 22 i 22art. 24a, wynosi 19 % podstawy opodatkowania.
2. (uchylony)
3. (uchylony)
4. Jeżeli …
od 1.01.2004 do 4.01.2015z tekstu nowelizacjipotwierdzonestały link Art. 19.
1. Podatek, z zastrzeżeniem art. 21 i 22, wynosi:
1) od dnia 1 stycznia do 31 grudnia 2000 r. - 30% podstawy opodatkowania,
2) od dnia 1 stycznia do 31 grudnia 2001 r. - 28% podstawy opodatkowania,
3) od dnia 1 stycznia do 31 grudnia 2002 r. - 28% podstawy opodatkowania,
4) od dnia 1 stycznia do 31 grudnia 2003 r. - 24% podstawy opodatkowania,
5) od dnia 1 stycznia 2004 r. - 22% podstawy opodatkowania.
1. Podatek, z zastrzeżeniem art. 21 i 22, wynosi 19 % podstawy opodatkowania.
2. (uchylony)
3. (uchylony)
4. Jeżeli organy podatkowe lub organy …
od 1.01.2003 do 1.01.2004z tekstu nowelizacjiniepotwierdzonestały link Art. 19. [brzmienie nieustalone]Art. 19.
1. Podatek, z zastrzeżeniem art. 21 i 22, wynosi:
1) od dnia 1 stycznia do 31 grudnia 2000 r. - 30% podstawy opodatkowania,
2) od dnia 1 stycznia do 31 grudnia 2001 r. - 28% podstawy opodatkowania,
3) od dnia 1 stycznia do 31 grudnia 2002 r. - 28% podstawy opodatkowania,
4) od dnia 1 stycznia do 31 grudnia 2003 r. - 24% podstawy opodatkowania,
5) od dnia 1 stycznia 2004 r. - 22% podstawy opodatkowania.
2. (uchylony)
3. (uchylony)
4. Jeżeli organy podatkowe lub organy kontroli skarbowej określą, na podstawie art. 11, dochód podatnika w wysokości wyższej (stratę w wysokości niższej) niż zadeklarowana przez podatnika w związku z dokonaniem transakcji, o …
od 1.01.2001 do 1.01.2003niepełneniepotwierdzonestały link od 10.03.1992 do 1.01.1997tekst pierwotny ustawypotwierdzonestały link