Art. 134 § 1 Kodeks pracy
Aktualne brzmienie
§ 1.Jeżeli dobowy wymiar czasu pracy pracownika:
1)wynosi co najmniej 6 godzin – pracownik ma prawo do przerwy w pracy trwającej co najmniej 15 minut;
2)jest dłuższy niż 9 godzin – pracownik ma prawo do dodatkowej przerwy w pracy trwającej co najmniej 15 minut;
3)jest dłuższy niż 16 godzin – pracownik ma prawo do kolejnej przerwy w pracy trwającej co najmniej 15 minut.
Tekst ujednolicony ISAP, stan prawny na 5.10.2026, tekst z 18.08.2026. Wiążący jest tekst ogłoszony w Dzienniku Ustaw: oficjalny PDF ↗ · otwórz w wyszukiwarce · kanał Atom · zgłoś błąd
Zapytaj o swoją sytuację
5 wyjaśnień za darmo. Logowanie przez Google albo e-mail, bez hasła i bez karty.
Orzeczenia i interpretacje (52)
Powołują ten przepis: 51 orzeczeń sądów powszechnych, SN i TK (SAOS) i 1 orzeczeń sądów administracyjnych (NSA i WSA); najnowsze. Sąd Najwyższy tylko do 2016 r.; orzeczenia sądów administracyjnych dochodzą stopniowo, od najnowszych.
- Wyrok SA w Szczecinie z 29 kwietnia 2025 r., III APa 9/22
- Zarządzenie SR Szczecin-Centrum w Szczecinie z 21 stycznia 2025 r., IX P 717/20
- Zarządzenie SO w Łodzi z 29 grudnia 2021 r., VIII Pa 127/21
- Wyrok SO w Płocku z 8 października 2019 r., VI P 8/16
- Wyrok SR dla Wrocławia-Śródmieścia we Wrocławiu z 23 lipca 2018 r., IV P 892/14
- Wyrok SR Gdańsk-Południe w Gdańsku z 17 maja 2018 r., VI P 72/16
- Wyrok SO Warszawa-Praga w Warszawie z 16 maja 2018 r., VII Pa 40/18
- Wyrok SA w Szczecinie z 11 maja 2017 r., III APa 19/16
- Uzasadnienie SO w Łodzi z 4 stycznia 2016 r., VII Pa 283/15
- Wyrok NSA z 21 października 2015 r., II GSK 2071/14
Wszystkie (52) z filtrami według źródła, roku i sądu · szukaj w ich treści
Historia zmian
4 brzmień, obecne od 26.04.2023
Art.134 134.
§ 1. Jeżeli dobowy wymiar czasu pracy pracownika:
1) wynosi co najmniej 6 godzin, – pracownik ma prawo do przerwy w pracy trwającej co najmniej 15 minut;
2) jest dłuższy niż 9 godzin – pracownik ma prawo do dodatkowej przerwy w pracy trwającej co najmniej 15 minut;
3) jest dłuższy niż 16 godzin – pracownik ma prawo do kolejnej przerwy w pracy trwającej co najmniej 15 minut.
§ 2. Przerwy, wliczanejo których mowa w § 1, wlicza się do czasu pracy. Rozdział IV Systemy i rozkłady czasu pracy