Art. 92 § 1 pkt 2 Kodeks pracy
Aktualne brzmienie
2)wypadku w drodze do pracy lub z pracy albo choroby przypadającej w czasie ciąży – w okresie wskazanym w pkt 1 – pracownik zachowuje prawo do 100 % wynagrodzenia;
Prostym językiem
Pracownik, który zachoruje, ma prawo do 80% wynagrodzenia przez pierwsze 33 dni choroby w roku (14 dni, jeśli skończył 50 lat). Wyjątki: 100% wynagrodzenia przysługuje za czas choroby w ciąży, po wypadku w drodze do pracy lub z pracy oraz przy pobieraniu komórek, tkanek lub narządów. Po przekroczeniu tych limitów pracownik dostaje zasiłek chorobowy na osobnych zasadach.
Opis wygenerowany automatycznie na podstawie powyższego przepisu. Wiążący jest tekst przepisu.
Tekst ujednolicony ISAP, stan prawny na 5.10.2026, tekst z 18.08.2026. Wiążący jest tekst ogłoszony w Dzienniku Ustaw: oficjalny PDF ↗ · otwórz w wyszukiwarce · kanał Atom · zgłoś błąd
Zapytaj o swoją sytuację
5 wyjaśnień za darmo. Logowanie przez Google albo e-mail, bez hasła i bez karty.
Powiązane przepisy
- art. 92 § 1 zasada ogólnaZa czas niezdolności pracownika do pracy wskutek:
- art. 92 § 1 pkt 1 odesłaniechoroby lub odosobnienia w związku z chorobą zakaźną – trwającej łącznie do 33 dni w ciągu roku kalendarzowego, a w przypadku pracownika, który ukończył 50 rok życia – trwającej łącznie do 14 dni w ciągu roku kalendarzow…
Historia zmian
3 brzmień, obecne od 1.02.2009
Odsyła do (1)
- Kodeks pracy art. 92 § 1 pkt 1 odesłanie