prosto w prawo Dla profesjonalistów

Art. 148 pkt 3 Kodeks pracy

obowiązuje od 1.01.2004Stan prawny na 5.10.2026·Źródło: ELI / Sejm RP, oficjalny PDF ↗

Aktualne brzmienie

3)pracowników opiekujących się dzieckiem do ukończenia przez nie 4 roku życia, bez ich zgody

Prostym językiem

Przepis dotyczy pracowników, którzy pracują w warunkach przekraczających dopuszczalne stężenia szkodliwych czynników, kobiet w ciąży oraz osób opiekujących się dzieckiem do 4 roku życia. Bez ich zgody czas pracy tych osób nie może być dłuższy niż 8 godzin. Jeśli z tego powodu wymiar czasu pracy ulegnie zmniejszeniu, pracownik nadal dostaje wynagrodzenie za czas, którego nie przepracował.

Opis wygenerowany automatycznie na podstawie powyższego przepisu. Wiążący jest tekst przepisu.

Tekst ujednolicony ISAP, stan prawny na 5.10.2026, tekst z 18.08.2026. Wiążący jest tekst ogłoszony w Dzienniku Ustaw: oficjalny PDF ↗ · otwórz w wyszukiwarce · kanał Atom · zgłoś błąd

Zapytaj o swoją sytuację

5 wyjaśnień za darmo. Logowanie przez Google albo e-mail, bez hasła i bez karty.

Historia zmian

2 brzmień, obecne od 1.01.2004
od 1.01.2004 do dziśobowiązujetekst ujednolicony ISAPpotwierdzonestały link
Art. 148. § 1. W razie stosowania czasu pracy krótszego niż 46 godzin na tydzień w drodze udzielania dodatkowego dnia wolnego od pracy w każdym tygodniu, czas pracy może być przedłużony w pozostałych dniach tygodnia do 9 godzin, nie więcej jednak niż o 2 godziny na dobę. § 2. Przepis § 1 dotyczy również stosowania krótszego czasu pracy niż przeciętnie 46 godzin na tydzień w przyjętym okresie rozliczeniowym, w drodze udzielania dodatkowego dnia wolnego w niektórych tygodniach, z tym że w tych tygodniach, w których nie udziela się dodatkowego dnia wolnego od pracy, czas pracy może być przedłużony do 48 godzin.Art. 148. W systemach i rozkładach czasu pracy, o których mowa w art. 135– 138, 143 i …
od 1.01.1975 do 1.01.2004tekst pierwotny ustawypotwierdzonestały link

Odsyłają tu (1)