Prosto w prawo Skróty klawiszowe⌘KCtrl KPrzejdź do przepisu, ustawy albo sygnatury/Pole pytania albo wyszukiwania na stronie← →Poprzedni i następny artykuł albo strona listyCKopiuj przypis; z zaznaczonym tekstem cytat z przypisemLKopiuj linkFUkryj albo pokaż spis treści ustawyEscZamknij panel, menu albo okno?Lista skrótów Dla profesjonalistyPro
Spis treści ustawy

Art. 44 ust. 2 ustawa o pracy na morzu

Obowiązuje od 10.09.2026Stan prawny na 7.10.2026Źródło: ELI / Sejm RP, oficjalny PDF ↗
Cała ustawa

zmieniony Obecne brzmienie obowiązuje od 10.09.2026 (Dz.U. 2026 poz. 1079).

Co się zmieniło
… tygodniu pracy. 3. Maksymalny czas pracy nie może przekraczać: 1) 14 godzin na dobęw każdym 24-godzinnym okresie oraz 2) 72 godzin na tydzieńw każdym 7-dniowym okresie.

Aktualne brzmienie

2.Czas pracy na statku przebywającym w morzu nie może przekraczać 56 godzin w siedmiodniowym tygodniu pracy, a dla pracowników niepełniących wacht – 46 godzin w sześciodniowym tygodniu pracy.

Tekst ujednolicony ISAP, stan prawny na 7.10.2026, tekst z 10.09.2026. Wiążący jest tekst ogłoszony w Dzienniku Ustaw: oficjalny PDF ↗, otwórz w wyszukiwarce, zgłoś błąd.

Powiązane przepisy

  • art. 44 ust. 1 zasada ogólna
    Czas pracy na statku nie może przekraczać 8 godzin na dobę i przeciętnie 40 godzin w przeciętnie pięciodniowym tygodniu pracy w przyjętym okresie rozliczeniowym nieprzekraczającym 1 miesiąca.

Historia zmian

3 brzmień, obecne od 10.09.2026
od 10.09.2026 do dziśobowiązujetekst ujednolicony ISAPpotwierdzonestały link
… tygodniu pracy. 3. Maksymalny czas pracy nie może przekraczać: 1) 14 godzin na dobęw każdym 24-godzinnym okresie oraz 2) 72 godzin na tydzieńw każdym 7-dniowym okresie.
od 23.09.2021 do 10.09.2026z tekstu nowelizacjipotwierdzonestały link
… tygodniu pracy w przyjętym okresie rozliczeniowym nieprzekraczającym 6 miesięcy1 miesiąca. 2. Czas pracy na statku przebywającym w morzu nie może przekraczać … siedmiodniowym tygodniu pracy, a dla pracowników niepełniących wacht-– 46 godzin w sześciodniowym tygodniu pracy. 3. Maksymalny czas pracy nie może przekraczać 14 godzin na dobę oraz 72 godzin na tydzień.
od 9.11.2015 do 23.09.2021tekst pierwotny ustawypotwierdzonestały link

Odsyłają tu 1