Prosto w prawo Dla profesjonalisty

Art. 46 ustawa o pracy na morzu

Obowiązuje od 9.11.2015Stan prawny na 5.10.2026·Źródło: ELI / Sejm RP, oficjalny PDF ↗

Aktualne brzmienie

Art. 46.
1.Czas pracy na statku obsługiwanym przez kolejno wymieniające się załogi statku lub część załogi statku może być przedłużony do 14 godzin na dobę i 72 godzin na tydzień, jeżeli po każdym nieprzerwanym okresie takiej pracy, niedłuższym niż 6 tygodni, marynarzowi zapewnia się co najmniej taki sam okres wolnego od pracy pobytu na lądzie. Za zgodą marynarza okres takiej pracy może być przedłużony do 3 miesięcy.
2.Praca w granicach norm określonych w ust. 1 nie jest pracą w godzinach nadliczbowych, jeżeli liczba przepracowanych godzin w okresie rozliczeniowym niedłuższym niż 8 miesięcy nie przekroczy sumy tygodniowych norm czasu pracy, obliczonej na podstawie art. 44 ust. 2.

Prostym językiem

Na statkach, gdzie załogi zmieniają się kolejno, czas pracy marynarza może wynosić do 14 godzin na dobę i 72 godziny na tydzień. Warunkiem jest, aby po maksymalnie 6 tygodniach takiej pracy marynarz dostał co najmniej tyle samo dni wolnego na lądzie. Za zgodą marynarza ten okres pracy można przedłużyć do 3 miesięcy. Taka praca nie jest uznawana za nadgodziny, jeśli w okresie rozliczeniowym do 8 miesięcy nie przekroczy sumy tygodniowych norm z art. 44 ust. 2.

Opis wygenerowany automatycznie na podstawie powyższego przepisu. Wiążący jest tekst przepisu.

Tekst ujednolicony ISAP, stan prawny na 5.10.2026, tekst z 10.09.2026. Wiążący jest tekst ogłoszony w Dzienniku Ustaw: oficjalny PDF ↗ · otwórz w wyszukiwarce · kanał Atom · zgłoś błąd

Zapytaj o swoją sytuację

5 wyjaśnień za darmo. Logowanie przez Google albo e-mail, bez hasła i bez karty.

Powiązane przepisy

Odsyłają tu (1)

Odsyła do (2)