Art. 188 § 2 Kodeks pracy
Aktualne brzmienie
Prostym językiem
Pracownik wychowujący dziecko do 14 lat ma prawo do 16 godzin lub 2 dni wolnego w roku, z zachowaniem wynagrodzenia. O wyborze formy decyduje pierwszy wniosek w danym roku. W niepełnym wymiarze godzin ustala się proporcjonalnie, zaokrąglając w górę.
Opis wygenerowany automatycznie na podstawie powyższego przepisu. Wiążący jest tekst przepisu.
Tekst ujednolicony ISAP, stan prawny na 5.10.2026, tekst z 18.08.2026. Wiążący jest tekst ogłoszony w Dzienniku Ustaw: oficjalny PDF ↗ · otwórz w wyszukiwarce · kanał Atom · zgłoś błąd
Zapytaj o swoją sytuację
5 wyjaśnień za darmo. Logowanie przez Google albo e-mail, bez hasła i bez karty.
Powiązane przepisy
- art. 188 § 1 zasada ogólnaPracownikowi wychowującemu przynajmniej jedno dziecko w wieku do 14 lat przysługuje w ciągu roku kalendarzowego zwolnienie od pracy w wymiarze 16 godzin albo 2 dni, z zachowaniem prawa do wynagrodzenia.
Orzeczenia i interpretacje (1)
Powołują ten przepis: 1 orzeczeń sądów powszechnych, SN i TK (SAOS); najnowsze. Sąd Najwyższy tylko do 2016 r.; orzeczenia sądów administracyjnych dochodzą stopniowo, od najnowszych.
Wszystkie (1) z filtrami według źródła, roku i sądu · szukaj w ich treści
Historia zmian
5 brzmień, obecne od 26.04.2023
Odsyła do (1)
- Kodeks pracy art. 188 § 1 odesłanie